Min fars fickor fulla med böcker

Idag har jag hälsat på sönerna Joel och Josef på Gospel Media i Örebro. Har deltagit i ett möte på Evangeliska Frikyrkan i gruppen för mångkultur och religionsmöte. (Ska skriva nästa vecka om vår grupps arbete)
Fick med mig en bunt böcker, dels för att läsa själv, men också för församlingens bokbord.
Böcker gör en glad och upprymd. Kommer ihåg min far Tage Sjöberg som alltid hade böcker i de flesta av sina fickor. Jag glömmer aldrig när han kom hem från en resa till Pakistan. Han hade då två överrockar på sig och i innerfickor och andra fickor hade han stoppat böcker.
I Japan gick han omkring på gatorna och läste i den redan på 60-talet livliga trafiken. Ett under att ingen olycka skedde.
Det kan hända att det vänds en och annan boksida denna helg även för mig.




Gospel Media har böcker och biblar på många språk. Denna arabiska Handbok för Livet kommer att passa bra för dem som nyligen börjat "gå på Jesusvaägen".



Vill du läsa mer om böckerna? Gå till www.gospelmedia.se





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0