En samlingshelg för församlingen

Denna helg hade vi besök av Tommy Larsson i vår församling. Det blev en mycket givande och välsignad helg.
Det blev en inre samling för församlingen. Vi hade mycket lovsång, förbön, dop och härlig fridfull gemenskap. Tommy uppmuntrade oss verkligen med sin predikan idag och han berättade också om vad som händer i Elsborgskyrkan i Falun som han tillhör. Trots en relativt nybyggd kyrka är den på tok för liten och det finns planer på utbyggnad. Barn, ungdomar och äldre fyller kyrkan och man får hälsa många nya medlemmar välkomna.

Vi hade hoppats att få kontakt med några av de nyinflyttade studenterna i Grythyttan-Hällefors, men just denna helg kom det inte några. Det pågick ju marknad i Hällefors och den lockade mycket folk. Vi tror att det kommer folk till kyrkan senare som ett resultat av denna helg och den annonsering som vi gjort.

När jag precis kom hem från mötet idag fick jag telefon från Kristinehamn. Det var en man som hade en hälsning från Gud. Han representerade en grupp som varit i bön för oss. Nu hade han uppmuntrande hälsningar som stämde så väl in på de tankar som jag hade precis när jag promenerade hem. Detta bekräftade vår tro i församlingen på att vi kommer att få betyda mycket för människor som mår dåligt och behöver få uppleva Guds frid, harmoni, trygghet och glädje i sina liv. När jag öppnade telefonen läste jag ett sms från paret som döptes idag. De skrev: "Vi tackar Gud och er alla kristna så mycket för den kärlek som ni visat oss idag. Vi älskar verkligen Jesus och allt kristen folk. Vi jätteglad nu för döpa oss idag. Ni alltid finns i vårt hjärta. Gud välsigne r på Jesus namn! Vi ses i morn".



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0