Skriv till Migrationsverket

Vill du vara med och påverka för att två iranska familjer ska få stanna i Sverige kan du skriva en vädjan och skicka till [email protected]
Skriv ärendenummer för de BÅDA iranska familjerna.
MIG:s ärendenummer 10-382208 m.fl
Rafiee Siamak och Narges Salimi samt barnen Pooya född 051209 och Artin född 070913.
Ärendenummer för familjen med arbete och bostad som heter Mohammed Jafar och Sahar:9-880024 och 9-880025

Här publicerar jag två vädjanden som inkommit sedan Kanal 10 sände ett program där en av de iranska familjerna medverkade i TV-studion.

Bäste Generaldirektör,
Fick igår se på kanal 10 se ett tv program gällande en iransk familj, två vuxna samt liten flicka på 3,5 år med ärendenummer
9-880024. Väntat i Sverige på uppehållstillstånd i nu 6,5 år. Deras enda "brott" är att de konverterat från Islam till Kristendomen.
Jag som egen företagare blev SÅ upprörd över att vi inte behandlar dom med människovärde. Jag skämdes över att vara svensk. Dom hade fått NEJ i alla instanser och nu senast även i Kammarrätten och här UTAN MOTIVATION!! Varför? Jag ber er att ta detta ärendenummer på största allvar och omedelbart ge dom asyl oavsett tidigare beslut. Tusentals svenskar såg säkert detta programinslag som sannolikt kommer att gå vidare till fler tv kanaler samt tidningar och berätta deras story. Kommer dessutom reportage om denna familjs situation i tidningen Inblick denna vecka.
Denna familj såväl som säkert många andra iranier med hög utbildning är en tillgång för vårt land!

Brev nr. 2
 
Bäste Dan Eliasson.
Jag deltog igår i ett tv program på kanal 10 kl 21.00 gällande en iransk familj med ärendenummer 9-880024.
Jag har som företagare engagerat mig i detta fallet eftersom jag har sett att de har utsatts för en huvudlös behandling från svenska myndigheter. Med de kontakter jag har med mediavärlden kommer jag att verka för att myndighetspersonerna ska offentligt ta sitt ansvar. Varje beslutsfattare har nämligen ett "ansikte". Nu igen, men på ett mer fördolt sätt, fängslar, torterar och dödar man de hatade kristna konvertiterna. De dör i fängelser, försvinner, omkommer i olyckshändelser, "begår självmord" eller blir oskyldigt anklagade och avrättade för narkotikabrott eller liknande. Om inte samhället direkt fullföljer sharialagen, så har grannar, arbetskamrater, familjen möjlighet att, utan negativa konsekvenser, fullfölja sharialagens krav på dödsstraff. Den kristna konvertiten blir fredlös i en totalitär, islamistisk teokrati. I den kyrka som detta par kom till som faktiskt startades av en svensk för drygt 50 år sedan har flera försvunnit, torterats och även dödats. En av dom som tvingats fly landet nyligen var mina vänners närmaste pastor. Om dessa skickas tillbaka till Iran grips dom, torteras och om detta inte leder till döden så tar de religiösa grupperna över med sharialagen som stöd. Denna lagen står i Iran "över" rikets lag. Vi kommer ihåg vilken uppståndelse det blev när den svenska regeringen sände tillbaka 2 egyptier som blev torterade. Denna typ av misstag får inte upprepas av ett land som internationellt talar högt och allvarligt om att värna mänskliga rättigheter.
Jag vädjar nu till Dig att oavsett tidigare beslut verka för att ge denna familjen asyl omgående.
 


PÅ MÅNDAG SKA JAG TRÄFFA SVERIGES KRISTNA RÅDS MIGRATIONS- OCH INTEGRATIONSGRUPP I UPPSALA DÅ DESSA OCH LIKNANDE ÄRENDEN SKALL PRESENTERAS FÖR MEDIA. Då hoppas jag få veta mer om aktiviteter för att uppmärksamma Barnkonventionens 20-årsjubileum.
Det är dags att Sverige lever upp till Barnkonventionen i praktiken. Kanske dags att Barnkonventionen ska bli svensk lag? Det tycker t.ex Rädda Barnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0