18-årig pojke försvunnen i Filipstad

Igår kontaktades jag av mamman till den pojke som varit försvunnen sedan helgen. Mamman som tillhör en kristen församling, hade letat på Internet efter någon församling i Filipstad. Hon hittade Kristen Gemenskap. Vi hade förbön igår i Pingstkyrkan. Jag åkte och mötte mamman vid busstationen sent igår kväll. Fixade boende och idag har jag följt med mamman till polisen för en genomgång av de åtgärder som polisen gjort de senaste dagarna. Man har letat med hundpatruller, helikopter, militär, motorscykelförare, orienterare och många poliser.

Idag klockan 13 startar en frivillig insats, en "skallgång" i området kring Flottuvan, motorstadion i Filipstad. Mamman är just nu på Erikshjälpen och får ordnat med lämpliga skor och kläder. Hon kom direkt från sitt kontorsarbete för att vara med och leta efter sin son när hon hörde på nyheterna att polisen slutat sitt stora sökande.

Jag har hennes tillstånd att skriva detta för att be alla som läser bloggen att be till Gud och även ställa upp och gå "skallgång". TACK FÖR DIN INSATS!!!

Kommentarer
Postat av: Ylva Wålstedt

nderbart att läsa att ni har hjälpt den stackars pojkens mamma, och även sökt folk till att leta. Jag vet ju nu att han gick till Gud, men jag har tänkt så mycket på hans mor och är otroligt glad över att veta att ni fanns där för henne.

Gud välsignr er! Kära hälsningar från Ylva

2010-09-07 @ 01:24:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0