Kommundagar i Jonkoping

Jag befinner mig pa ett svenskt hotellrum dar jag fosoker skriva pa ett tangetbord som a kopplat till en dator. Jag har inte hittat vara sista bokstaver i alfabetet. Kanske det ar enkelt, men detta ar sa nytt for mig.
Tillsammans med cirka 1000 personer har jag lyssnat till Goran Hagglund och Acko Ankarberg m.fl.
I morn ska jag vara med pa ett seminarium som lockat over 50 deltagare. Det handlar om integration.
Pa vagen hit fick jag tel fran bade en advokat och en pastor. De ville att jag skulle forsoka agera for att hjalpa en utvisniungshotad afghan dar migrationsverkets rattschef uttalat att den asylsokande mannen som blivt kristen INTE KOMMER ATT UTOVA SIN TRO NAR HAN KOMMER TILL SITT LAND. Hur kan han veta det? Prasten som haft undervisning innan dopet betygar att det varit en lang process. Advokaten berattade om en gang da migrationsverket forsokte bedoma om en person verkligen var kristen. Man bad personen att lasa upp trosbekannelsen utantill. Mannen klarade halva. Jag skulle inte klara mer an tio procent. Ar inte jag kristen da? Tank om jag flydde till USA och fick samma fraga......






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0