Årjäng-Holmedal

Jag var på cafémöte i Tångens missionshus i torsdags. Tången ligger mellan Årjäng och Holmedal längs en sliongrande byväg. Det var en skön, andligt stark och tät atmosfär i kyrkan. En gudsatmosfär som beror på att det är många som ber mycket för Årjängs kommun tror jag. Det verkar som om församlingarna fått nytt mod och ny entusiasm. Det kom rätt mycket folk, även icke aktiva kyrkomedlemmar.

Några medlemmar i Pingstkyrkan berättade att de dagen före hade haft ett kvinnomöte med cirka 80 deltagre. En eritreansk kvinna hade lagat mat och en kvinna från Kongo Kinshasa hade predikat.
Man har också startat en second handbutik som ger församlingen många tillfällen till samtal med människor som kommer in i butiken för att fika, handla och skänka saker.

Min vän Sven-Åke Oscarsson berättade om konkreta bönesvar sedan vi hade en bönepromenad i Årjäng och "garagebön" i hans garage; en tillbyggnad som är inrett som både garage och gäststuga med rymligt allrum. Där har Sven-Åke bjudit in sina vänner från olika församlingar till förbön för västra Värmland.

Man samlas till bön till och med på lördag förmiddagarna. Kyrkorna har ett bra samarbete och det ordnas många gudstjänster med olika besök av både sångare och talare. När min bror Stanley och jag var där i höstas anordnades TV-inspelning av gudstjänsterna som senare sändes på TV-kanalen Kanal 10.

Det är med stor glädje jag ser fram emot ytterligare ett besök i Årjäng. Vi pratade om att kanske hyra en minibuss och fylla den med bedjare och åka runt i hela kommunen och be på strategiska platser. Be och välsigna skolor, fabriker, affärer, myndigheter och kyrkor och förbereda bygden på en allt större mottaglighet för evangeliets (det galad budskapet om Jesus) förvandlande kraft.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0