30 skribenter skriver på Flyktingbloggen

Idag lanseras Flyktinngbloggen.
Det är många kända politiker och aktivister som ska skriva regelbundet.
Jag fick också frågan från förre riksdagsledamoten Kalle Larsson och tvekade inte att vara med och beskriva den verklighet som många flyktingar upplever. I slutet av varje månad är det meningen att jag ska skriva ett inlägg.
Kanske kommer det första att handla om de två somaliska pojkarna som jag engagerat mig för i snart två år, eller så blir det om den nya praxis som ska börja gälla för konvertiter. 

Flyktingbloggen


Flyktingbloggen är en partipolitiskt obunden samlingsplats för aktivister, debattörer, politiker och organisationer som arbetar för en mänsklig flyktingpolitik. Våra skribenter kommer än så länge från Sverige, Norge och EU och vi publicerar artiklar på nordiska språk och engelska. Skribenter på sidan står bara för sina egna texter och inte vad redaktörer eller andra publicerar. Flyktingbloggen (Refugee Blog) is a politically independent website for activists, politicians and organizations working for a humane refugee policy. Our writers so far are from Sweden, Norway and the EU and we will publish articles in Scandinavian languages and English. We will try to translate scandinavian texts into English when we have the capacity. Writers on the page is only responsible for their own texts and not for what the editors and other writers publish.

Initiativtagare och redaktörer: Magdalena Streijffert Redaktör för Flyktingbloggen. Tidigare riksdagsledamot för Socialdemokraterna, med ansvar för asyl- och flyktingfrågor framför allt ur ett europeiskt perspektiv. Jag har tidigare varit förbundssekreterare och förbundsordförande för Sveriges socialdemokratiska studentförbund. Idag arbetar jag för Agenda pr, en värderingsdriven pr-byrå som arbetar mycket med ideella organisationer. Människans okränkbara rättigheter har alltid för mig varit drivande i mitt engagemang. Människans rätt till asyl, rätten till vård och utbildning och alla människors rätt att själva forma sina egna liv.

Kalle Larsson Redaktör för Flyktingbloggen. Har tidigare varit riksdagsledamot för Vänsterpartiet och flyktingpolitisk talesperson. En av drivkrafterna bakom den tillfälliga asyllag som gav tusentals flyktingar uppehållstillstånd 2006. Förhandlade fram den flyktingpolitiska överenskommelse mellan S-V-MP som skulle ha legat till grund för Europas mest mänskliga flyktingpolitik om de rödgröna vunnit valet i Sverige. Sen tjugofem år tillbaka aktiv i flyktingrörelsen och mot rasism och främlingsfientlighet. För tillfället bosatt i Nordnorge

Kommentarer
Postat av: Kalle Larsson

hej Bengt - kul att ha dig med!

2011-02-28 @ 16:34:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0