Mer än en snickare

Över 15 miljoner

böcker har spritts av

Josh McDowells bok som

jag varmt vill rekommendera

Mer än en snickare - Josh McDowell
   

Boken har spritts i 15 miljoner exemplar. Den är personlig, apologetisk och intressant och passar utmärkt att ge vidare till dem som vill utforska om Jesus verkligen är den han sa sig vara.

Skeptikern Josh McDowell tyckte att kristna var från vettet. Han hånade och förolämpade dem och bestämde sig för att ta strid mot dem med sin egen djupgående forskning för att visa att de hade fel.
Till sin förvåning upptäckte McDowell att bevisen pekade i den rakt motsatta riktningen – att Jesus istället för att bara vara en enkel hebreisk snickare som levde under det första seklet verkligen var den Gud han sade sig vara.
McDowell går igenom vetenskapliga och historiska bevis, bibelns trovärdighet och argumenten för uppståndelsen och utmanar läsaren att själv fatta ett välgrundat och intelligent beslut: Var Jesus en lögnare, galning eller den han sa sig vara?
Denna kärnfulla bok använder inte ett högtravande teologiskt språk, utan är mer som ett personligt forskningsdokument med skarp noggrannhet från säkra källor: sekulära forskare till konservativa professorer.
Mjukband, 220 sidor.

"Mer än en snickare
, var redskapet som Gud använde för att jag skulle komma hem till Honom. Jag var en agnostiker som hatade kristna. När jag hade läst klart din bok förändrades mitt liv på ett mycket dramatiskt sätt. Det var som om en kamera sökte genom mitt rum under ett ögonblick och så befann jag mig där, ansikte mot ansikte med Jesus Kristus." – Don
Boken kan beställas från Gospel Media www.gospelmedia.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0