Möte med SKR

Jag är i Stockholm och har installerat mig i en lägenhet i en kyrka i centrala Stockholm. I morn blir det möte i Sveriges Kristna Råds migrationsgrupp.
Jag hoppas vi ska kunna påverka Migrationsverkets praxis när det gäller konvertiter.
Intressant också att få belysa förändringar inom asylpolitiken sen regeringen gjorde upp med Miljöpartiet. En av ledamöterna i vår grupp är mycket insatt i somaliska återföreningsärenden. Just nu är det så gott som totalt stopp för somalier att få hit sina barn, men en ändring är på gång. Lena Rössel har mycket god kunskap om somalier och hon arbetar på Sociala Missionen.

På vägen hem ska jag hälsa på hos Global Center i Sundbyberg. Hoppas få ta del av nyheter både där och på mötet med SKR om utvecklingen i arabvärlden. Vad händer med demokratirörelsen? Vilka krafter kommer att få inflytande? Hur blir det med öppenhet för evangelium? Från Egypten rapporteras om flera attacker mot kristna. Kommer man att kunna respektera varandra eller blir det mer av konfrontation om radikala och fanatiska muslimer tar över i en del länder i Mellanöster?

Frågorna är många som synes. Hoppas få lära mig mer.
Resan var rätt så jobbig med snöblask och många tunga lastbilar som stänkte ner bilrutan. I Stockholm är det snöblask och rätt så blåsigt. Ska ta en varm dusch och läsa en stund innan jag lägger mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0