Det är kallt nu

Idag tog polisen en av våra nyaste medlemmar och förde honom till förvaret (flyktingfängelse) för att utvisa honom. Mannen var den som döptes senast i vår församling. Han har fått mycket undervisning i den kristna tron. Är oerhört frustrerad över den likgiltighet som många svenskar känner inför det som händer. Ska ut och tala nästa vecka i kyrkornas Globala Vecka. Hoppas få tända lite eldar här och där i Sverige.Det är kallt nu.......

Jag får mycket stöd på Facebook. Det är ett snabbare sätt att gill eller reagera. Här på bloggen skriver folk sällan kommentarer. Några av kommentarerna går heller inte att godkänna. Jag har tyvärr upplevt hot och fått blodiga avhuggna grishuvuden och andra otäcka bilder skickade till mig som motreaktioner för att vi försöker värna religionsfrihet och mänskliga rättigheter här på bloggen.

Nu hävdar den processförare på Miggan som kollat bloggen, att den knappast kan ha så stor betydelse, eftersom det är så få kommentarer. Jag vet i alla fall att jag ligger etta på "Blogglista" under ämnet religion och filosofi. Nr 15 på en annan bloggportal och på Bloggtoppen (som just nu ligger nere pga kapning brukar jag ligga cirka 50-75 av de flera tusen bloggar som de har. På två andra bloggportaler ligger jag 15-35:a

Det som är viktigt för mig är att få göra min röst hörd och försöka påverka. Jag räknar med Guds hjälp och välsignelse i det som jag gör. I mig själv kan jag inte påverka och göra mycket, men med Guds hjälp vet jag att det gång på gång blir bra resultat.

Jag är helt övertygad om att vår församling kommer att få välsignelser. Människor hittar till en tro på Gud. De ser Jesus mitt ibland allt engagemang. Vi ser hur vårt missions- och u-landsarbete är välsignat. Många barn och andra får hjälp. Människor på t.ex Sri Lanka får uppleva frälsning och helanden. Tusentals kommer till församlingarna som vi förmedlar hjälp till.

Vi ser hur Gud välsignar församlingen och Erikshjälpen Second Hand i Filipstad. I morgon har jag avsatt tid för Gud i bön och stillhet och förväntar mig att få höra från Gud.

Jag ber också om vishet och medmänsklighet när Migrationsverket och Migrationsdomstolen ska behandla olika ärenden. Jag ber ikväll extra för flera av våra vänner som tagits i förvar och vars framtid är osäker. Gud, ta hand om dem. Led dem med Ditt ljus! Låt dem få känna Din frid, trygghet och glädje mitt i allt lidande därför att Du bor i deras hjärtan och Du har lovat att vara med oss alla dagar intill tidens ände.

Kommentarer
Postat av: Jan

Hej Bengt.



Vill åtminstone bidra till att det kommer in nån mer kommentar här.



Som jag sa till dig tidigare har jag dock lite svårt med religion, (inte kristendom per ce alltså), men annars håller jag med om det mesta du skriver när det gäller stolligheterna Miggan håller på med.



Fortsätt skriva bara.Precis som jag finns det antagligen en hel del andra som läser det du skriver men som inte har så mycket mera att tillägga då du formulerar det mesta man, i alla fall jag, skulle kunna säga!



Jag kommer som antagligen en hel del andra fortsätta läsa dina (bra) inlägg!



Ha det

Jan

2011-11-10 @ 02:22:11
Postat av: Mats Byrén

Bengt, du är ett föredöme och en inspirationskälla för många av oss. Vi läser med intresse vad du skriver, tar till oss, lär oss och försöker kämpa i samma anda. Gud är med dig!

2011-11-11 @ 22:27:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0