Fler orter är med i Globala Veckan

http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=284886

Tidningen Dagen har idag en utmärkt artikel om den Globala Veckan som SKR arrangerar i samarbete med lokala församlingar i hela Sverige nästa vecka. S Klicka på länken ovan och läs. De skriver även att fler orter deltar än vad de hade med i tidningen. Jag bidrar här med lite info om tre samlingar som jag känner till.

Jag vill också passa på att göra reklam för fler arrangemang. Jag ska delta i Eksjö på onsdag den 16 november klockan 18-20. Det är Flyktingrådet som står som arrangör. Min kontaktperson är Sten Dahl som skickat denna information om kvällen:

Plats: Pingstkyrkan i Eksjö
Tid: 19.00 - 21.00, Bengt Sjöberg talar över ämnet: "Människor på Flykt"  med påföljande frågestund.

På lördag den 19 november anordnar EFK-gruppen Forum för mångkultur och religionsmöte  konferensen

VANDRA VIDARE-en dag om att vara kyrka för alla folk

Skarpnäckskyrkan i Stockholm

Anmälan till Markus Sand 0739-77 06 50 Det är en kostnad på 250 kronor vilket inkluderar fika och
kvällsmat.

[email protected]

Det är ett omfattande program från 10-20

Se program och seminarieutbud på
http://www.evangeliskafrikyrkan.se

Dagen avslutas med ett möte då pastor Stojan Gajicki talar. Medverkande är bland andra John van
Dinther, Markus Sand, Theódoros Demetriádes, Sara Brunnegård och Bengt Sjöberg.

På söndag den 20 november klockan 10 i SARONKYRKAN i Hallsberg blir det även en gudstjänst som kyrkorna på orten samverkar kring. Jag ska tala över ämnet. SE FRÄMLINGEN MITT IBLAND OSS

Om du är i närheten av någon av de orter som Dagen och jag skrivit om är DU hjärtligt välkommen.

Korten nedan är från Evangeliska Frikyrkans sommarkonferens, TORPKONFERENSEN
Vi ser först Ferro Mehmedovic som har seminarium om islam. Sen från ett samtal i matsalen om flyktingengagemang och sista kortet är från en barnsamling.




Kommentarer
Postat av: Mats Byrén

Skarpnäckskyrkan here we come!

2011-11-12 @ 21:17:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0