Gud talar till oss genom kunskapens ord

Den värsta svidbrännande, knivskarpa, krampande och huggande ryggvärken har släppt under dagen idag. Tack för alla goda tankar och förböner.

Ikväll hade vi ett underbart möte på Träffpunkten i Filipstad.

Det är så roligt när de som varit kristna kortast tid får göra de starkaste andliga erfarenheterna. Idag gav Gud en man från Azerbajdzjan en sång genom den helige Ande som han sjöng för oss. Guds härlighet och frid sänkte sig över lokalen. Jag fick se en syn där han var omgärdad av en mur som skydd. Familjen behöver verkligen Guds beskydd.

Ikväll talade jag lite om de andliga nådegåvorna med speciell inriktning på kunskapens ord.
Kunskapens ord kan komma till oss genom

1. Vi kan känna symptom av någon sjukdom som visar att Gud vill hela någon person i gudstjänsten

2. Vi kan se ord över en person som blir en nyckel till hjälp för den som har ett problem

3. Vi kan få en bild som säger precis vad det handlar om som Gud vill göra i någons liv

4. Vi får ibland ord och meningar som vi talar ut som vi inte planerat. De kommer från Guds helige Ande som blir lösningen för någon medmänniska

5. Vi får en dröm som visar något i en människas liv

Detta är bara några sätt som Gud kan använda för att vi skall få förmedla kunskapens ord om en människas livssituation.

Kommentar till punkt 1. När vi är frimodiga och frågar om någon har problem med njurarna när vi upplever en värk i vår kropp där njuren sitter, kanske någon njursjuk blir helad. När Guds Ande visar oss en bilkrock och ser ordet panikångest över en person, kan det vara ett tecken på att Gud just då ska hela någon med svåra minnen och ta bort ångesten. Detta var bara exempel på hur kunskapens ord kan förmedlas till hjälp och läkedom.

Jag fick ett profetiskt ord ikväll till någon. Det är hämtat från 2 Tim 2:1 "DU MITT BARN, HÄMTA KRAFT I DEN
N Å D som finns hos Kristus Jesus"

Gud välsigne Dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0