Plötsligt öppnade sig himlen

Vi hade bönedag i kyrkan idag. Kände mig rejält taggad, men ändå lugn och trygg med att denna dag skulle ledas helt av den helige Ande.

Blev så glad för en man som kom till kyrkan för första gången i sitt liv. En svensk man. Han hade tidigare i veckan bjudit in Jesus i sitt liv. Fått frid och trygghet och kraft att övervinna alkoholens förbannelse. Skulle börja jobba klockan 11, men kom redan till 10 då vi började vår bönedag. Han ville att vi skulle be för honom och vi bad syndarens bön och en bön att den helige Ande även i fortsättningen skulle vara hans styrka och kraft. Mannen strålade av glädje. Han hade fått en inre styrka och förvissning om att vara älskad av Gud. Då betyder det ingenting, i alla fall inte så mycket, att människor säger elaka saker om hans gamla liv. I Kristus Jesus är vi nya skapelser. Det gamla är förbi. Det nya livet har börjat. Åh, så skönt att få tro och leva i detta.

Idag var en gråmulen och disig dag, men när vi sjöng lovsånger och kom till sången "Vi står på helig mark och jag vet att änglar finns runt omkring oss" öppnades plötsligt molnen och solens strålar nådde in i kyrkan. Just då fick jag en profetisk hälsning att en person som lider av depression skulle få uppleva att allt det mörka skulle ge vika. Jag satt och spelade piano, så jag såg inte ljuset som bröt fram, men jag kände mycket konkret Guds atmosfär i rummet. Vi prisade och tackade Jesus och fler och fler delade böneämnen och tacksägelkseämnen.

En sak som vi tackade för idag var höstterminens start av OONSDAGSKUL i Hällefors och Måndagsklubben i Filipstad. Det kom 34 barn i onsdags. Nu ber och arbetar vi för att komma igång med ungdomssamlingar på fredagar. Vi behöver "bara" ledare. Det är vårt stora böneämne nu.

Stå gärna med oss i bönen kring vårt barn- och ungdomsarbete.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0