Underbar vändning

Tre unga män har igår och idag fått uppehållstillstånd efter många år av lidande och kamp. De har alla haft laga kraftvunna utvisningsbeslut och deras ärenden har legat hos nitiska poliser.
Nya skäl har tillkommit och allt har vänt till underbara mirakler.

En kille åkte buss och det blev en poliskontroll. När killen räckte fram sitt utgångna LMA-kort (ett id-kort) tappade polisen kortet och brydde sig sedan inte om att titta på det utan gick bara vidare. På så vis hann vi lämna in nya skäl som senare ledde till uppehållstillstånd.

Dessa beslut kan hjälpa andra i samma situation. Jag ska skriva mer på söndag och berätta mer ingående om vad det handlar om och den nya bedömning som Migrationsverket gjort.

Jag vet att det i samtliga tre fall finns aktiva kristna församlingar som verkligen kämpat och arbetat praktiskt, offrat tid och pengar och bett många böner. Resultatet är tre helt fantastiska mirakler.

Jag har också ikväll träffat tre filipstadsungdomar som intervjuat mig om civilkurage. En av ungdomarna ska redovisa för sin skolklass på tisdag. De var alla så trevliga och jag tyckte det var så roligt att lära känna dem lite mer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0