En musiklärares bekännelse

Min granne och vän Bosse Landberg skriver i flera tidningar idag "En musiklärares bekännelse":
Jag bekänner inför dig, o heliga skolverk, att jag ofta som musiklärare syndat med toner, ord och gärningar. Många äro de julsånger med vilka jag kränkt barnens själar, sånger som "Nu tändas tusen juleljus" och "Gläns över sjö och strand".
Tack, o heliga skolverk , att du med din allsmäktiga vishet leder
in mina steg, på den rätta och smala vägen, så att jag aldrig mer må frestas att pådyvla oskyldiga barn annat än sånger som handlar om bjällerklang och renar med röda mular.
Bosse säger i tidningen DAGEN att han inte räknar sig som troende i klassisk bemärkelse utan hans tro är mer "bortom bergen, bortom blommorna och sången"...Tack Bosse!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0