Många hembesök

Den senaste veckan har jag varit ute med julblommor och matkassar m.m. Jag har nog sällan upplevt ett sånt stort behov av stöd och hjälp. När man träffar människor, som helt hamnat utanför samhällets skyddsnät, vill man försöka hjälpa till. Människor som letar mat bland sopor och som stolt visar upp vad de hittat i containrar. Fina och helt fungerande apparater, lampor, datorer och annat. Då inser man vilka skillnader det blivit i samhället.
Jag är så glad att vi kunnat hjälpa fler denna adventstid. Vi är en liten församling, men där engagemanget och villigheten finns. Sen får vi uppleva mirakler som igår då jag bad till Gud om en "uppmuntran". Inte för mig själv, utan för de människor som jag sett är i behov av extra stöd. Då händer det. Först kom ett paket på posten och sen kom ett meddelande om att någon satt in pengar till en medmänniska. Jag ska få förmedla denna hjälp idag och det är sånt som för mig ger en stor tillfredsställelse och visar på julens budskap, den stora gåvan från Gud. Tänk att vi fritt och helt gratis får ta emot och bjuda in Jesus i våra liv.
Flera personere har under veckan hört av sig och varit oerhört rädda för att jorden ska gå under. Jag har fått förmedla trygghet och kunnat avfärda hetsen kring jordens undergång. Däremot ska vi vänta Jesus, som ska komma tillbaka för att hämta dem som tror till evig gemenskap med Gud i Hans rike. Dagen och stunden vet ingen. Vi ska vara beredda. Den här jorden kommer en dag att förgås, men vi väntar på "nya himlar och en ny jord", där rättfärdighet, frid och glädje skall råda.
Profeten fick se in i framtiden och förkunnar att "det folk som vandrar i mörkret, skall se ett stort ljus. Ja, över dem som vandrar i dödsskuggans land, skall ett ljus skina klart. Ty ett barn blir fött och en son blir oss given. Och hans namn ska vara:
Underbar i Råd
Väldig Gud
Evig Fader
Fridsfurste
Välkommen Jesus in i min vardag. Välkommen i vår julfest, i vår familj, samhälle och församling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0