Avskedsbrev från utvisad och kanske torterad och dödad???

För några dagar sedan fick jag detta brev. Det var i samband med ett nödrop från en man som skulle utvisas och skiljas från sin fru i Sverige och sin 5-årige son. Jag försökte dra i olika "tåtar" men det var redan så långt gånget att det inte gick att göra något. Mannne befann sig på ett förvar. Kristna vänner i Göteborg besökte honom dagarna innan han vblev utvisad. Nu går det inte att få kontakt med honom. Jag ber och hoppas att han klarar sig. Läs här hans avskedsbrev:

”Jag är inlåst på ett förvar i Sverige för att jag som kristen från Afghanistan inte

får stanna. Jag ska skickas till mitt hemland på lördag för att där

vänta på ögonblicket då jag dödas, dödas för att jag tror på en god

Gud utan våld och utan krig, och för att jag tror på Jesus och den

kärlek som Han har för oss alla. I trettio år har vi väntat på fred och

utan Jesus får vi vänta tre gånger trettio år till på det.

I Sverige har jag mött vänliga människor som låtit mig leva mitt

liv. Det är skillnaden mellan människorna och Migrationsverket som

jag inte förstår.

Medan de jag mött vet vad min kristna tro betyder för mig tycker

Migrationsverket som inte brytt sig att veta mer om mig att jag

och alla mina vänner i kyrkan är bara fusk och med fördomarna

i sina hjärtan verkar dess handläggare lätt kunna skicka oss till

vår avrättning.

Tror de att mitt dop och mitt engagemang i kyrkan inte är känt när

jag aldrig dolt det? Det fanns hundra personer vid mitt dop. När

jag går till kyrkan ser massor av muslimer vart jag går. När jag

bjuder andra att komma till kyrkan gömmer jag inte mitt ansikte.

Med dopvattnet rann mitt gamla jag bort och jag är ny. Jag är

inte samma person som förut och jag har en lycka i min tro som

jag inte kan kasta bort

Att dö för en tro som lovar fred är en fin död men jag vill inte dö

anonym. Jag heter XXZZYY (Jag, Bengt har ändå av hänsyn till mannen säkerhet tagit bort hans namn),

 jag är KRISTEN, och jag dör
för min tro på Jesus och en bättre fredligare värld!”


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0