Family bible

Family Bible - Willie Nelson & Johnny Cash


Willie Nelson och Johnny Cash sjunger om familjebibeln som låg på köksbordet.
De respekterade och var tacksamma för de värderingar som de fick ta del av som unga.
Det skulle behövas fler "familjebiblar" i dagens samhälle. Den värdegrund som många talar om består idag av en samling hopkok som mer ser ut som ett gungfly av en massa nyandlighet typ yoga. Jesus sa vi ska bygga på Klippan, på berghällen för då kommer inte huset att rasa när det stormar och skyfallen slår mot bygget.
Jag är tacksam för den kristna tro som jag fick växa upp med och som jag medvetet valde när jag blev äldre.
Det är en övertygelse som håller genom hela livet och som jag vill förmedla även till dagens barn och ungdomar.



http://www.youtube.com/watch?v=gXMHQxjvMps&feature=related

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0