Lite nostalgi

Eftersom jag är inbjuden att berätta lite om min far Tage Sjöberg på en konferens har jag tittat på en del gamla bilder. Jag har skrivit en bok om min far som heter TACK RIKA LIV. Det finns endast några få ex kvar.
Pappa var pastor, missionär, skribent i flera tidningar samt författare. han startade många pingstkyrkor i olika delar av Asien. Endast 20 år blev han evangelist i Hälsingland där han även fick vara med om tider då 100-tals människor i olika samhällen tog emot Jesus och fick sina liv förvandlade.
Här några minnesbilder:
Sista bilden är när jag mötte mina föräldrar i Tokyo ca 1960. De kom då från Pakistan. Jag hade inte sett dem på sex månader. Jag hade delvis bott hos Calle och Greta Öst i Edsbyn, men också någon tid i Japan hos missionärerna Axelsson.
Bilden i mitten kanske syns lite dåligt. Den är från Grekland, ett land som pappa besökte ca 10 gånger. Han hjälpte den unga grekiska pingströrelsen att starta församlingar, ge nödhjälp till jordbävningsoffer och annat. Pappa hade ett kärleksfullt hjärta till ALLA och han blev inbjuden att tala i alla möjliga kyrkor, ortodoxa, armeniska såväl som evangeliska och pingstkyrkor.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0