Bloggande under sjukdomstid

Under åtta veckor har jag haft problem med bronkit, hosta, stämbandsinflammation, astma och feber. Fyra olika läkare har kollat upp mig på vårdcentralen och sagt att alla värden är bra och att det bara är virus. Ändå har jag den senaste veckan haft högre feber. Igår sa läkaren att det kan ta en vecka innan det vänder. Jag har varit så dålig att jag inte orkat skriva på bloggen. Jag får försöka koncentrera mig på att bli frisk.Det känns jobbigt att vecka för vecka ringa och meddela att jag inställer olika engagemang.
I onsdags var jag med på Erikshjälpen Second Hand, men jag låg på en soffa i ett angränsande rum. Orkade inte hjälpa till i butiken. Fick under tiden som jag låg på soffan träffa några personer som vi bett för och som nu upplevt bönesvar, ja faktiskt i ett fall ett mirakel. Det var glädjande.
Roligt också att vi har sån stor hjälp av Peter Johansson, vår anställde pastor. I onsdags hade han svenska för invandrare (SFI) i Korskyrkan i Hällefors. Han tyckte att det var så roligt och meningsfullt.
Ni får gärna be för mig.............våren är på ingång och det ska väl vända snart när det gäller sjukdom också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0