Inshallah

Tack vare denna fras, får jag många tillfällen att berätta om Guds stora kärlek till oss människor, när jag träffar muslimer. I var och varannan mening hörs uttrycket " In šaʾ Allāh (إن شاء الله; arabiska "om Gud vill". Jag brukar berätta att jag tror verkligen att Gud vill allt det goda som du önskar. Sen förklarar jag, så gott jag kan kampen mellan det onda och det goda, och därefter visar jag på hur Jesus kan hjälpa och hur vi får be i tro och förvänta oss bönesvar genom det Jesus gjort och gör för oss. Har haft såå många fina samtal bara genom att förmedla detta enkla budskap. Nu senast idag då jag vittnade för två somaliska kvinnor som strålade av glädje. Kom ihåg: Gud vill hjälpa även dig, min vän.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0