Märkligt sammanträffande eller gudomlig ledning?

Har försökt, i mycket liten skala, att hjälpa romer som utvisats från Sverige. Försökt hitta vägar så att de skall kunna lära sig serbiska och kunna bli registrerade för sjukvård och skola i sitt land. På väg till Örebro Missionsskola igår lyssnade jag på radion hur EU-miljoner avsedda för romerna inte kommit dem till del. Det mesta slukades i byråkrati och administration. Efter mina lektioner åt jag lunch med personal på skolan och på EFK:s kontor. Mina bordsgrannar hade jobbat med romer i Serbien! De hade värdefull information som kan bli till hjälp när jag ska försöka få ett större engagemang för romer som utvisats till Kosovo och Serbien. För övrigt stod romska tiggare utanför affären idag då vi handlade inför påsk. Skulle du vilja göra något för romska barn som bor på soptippar eller pappskjul? En utvisad romsk familj fick tillbringa sina 2 första veckor i en busskur. Pappan satt i rullstol. När de fick bo hos släktingar vågade de inte gå ut för folk skrek och kastade sten på dem. Kanske du precis som jag blir engagerad och upprörd. Det skulle kunna leda till konkret handling!? Hör gärna av dig till mig på [email protected]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0