En annorlunda påsk

Den här påsken blir annorlunda. Många känner oro och funderar hur framtiden kommer att bli.
Jag vill berätta, att den kristna påsken handlar om seger över ångest, nattsvart mörker och t.o.m. död.
När vi går in i det man kallar för "Stilla veckan" skulle jag vilja ta dig med på Jesu lidandes historia och den största seger och triumf som någonsin skett, nämligen Jesu uppståndelse.
Jag kommer läsa från ögonvittnet Johannes som berättar hela historien. Varje dag ska jag också spela en sång som förmedlar hopp. Jag gör det på Facebooksidan Korskyrkan Filipstad-Hällefors (gå dit och "gilla" sidan) och på min blogg. bengtsjoberg.blogg.se
Välkommen att lyssna fr.o.m. i morn.
Här en underbar sång med Lauren Daigle
 
 https://www.youtube.com/watch?v=sIaT8Jl2zpI&fbclid=IwAR25gJuyppAVZtY0xslTn5X383E_pWCO
tKXfm8xB9DAUeF4nkf2xmXWlsEk
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0