Samla folk i Filipstad

Att ordna samlingar, möten, gudstjänster och konserter i Filipstad brukar vara mycket positivt! Jag tror att det är lättare än i en större stad där det finns fler utbud av olika aktiviteter.
I Kristen Gemenskap har vi under flera år kunnat glädja oss åt många besökare på våra möten. Det är vi verkligen tacksamma för.
Jag var med på ett möte ikväll där representanter för de politiska partierna deltog. En partiföreträdare sa att de inte behövde ta till någon större lokal när de skulle samlas. En handikapptoa räcker gott och väl, sa han med ironi i rösten. När jag tittade mig omkring i lokalen fann jag att vi alla var kring 55-70 år.
Jag tror att många föreningar upplever det krisartat att tänka på framtiden och återväxten. Egentligen har vi samma utmaning inom kyrkorna. Därför tycker jag att vi i kyrkorna ännu mer borde hjälpas åt att nå de unga i stan. När vi är ute med Bullgerillan träffar vi många fina ungdomar. Jag vet också att det går att samla ungdomar. När vi under sportlovet hade Öppet Hus i Pingstkyrkan mellan 10-14 varje dag kom det fler och fler ungdomar.
Nu planerar vi att starta samlingar någon fredagkväll då och då. Jag hoppas få med mig de andra kyrkorna, men annars kör vi igång med de ungdomar som vi har.
Jag tycker att det är så roligt att vara med barnen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0