Ruben Agnarsson svarar och släpper fram kommentarer

Nu har Världen Idags tf chefredaktör släppt fran kommentarerna på sin blogg. Bra!
Han upplever att det finns ett tomrum i mitt teologiska engagemang där han vill se mer av kritik mot Svenska Kyrkan och dess avfall från "klassisk kristen tro" t.ex i äktenskapsfrågan.
Åter igen uttalar han sig om saker som han inte vet något om. Jag är en enkel liten röst långt ute på landsbygden som för det mesta arbetar helt i det tysta. Under ett 15-tal år har vi samlat ett 10-tal församlingar i Värmland och Bergslagen till förbön för just de frågor som Ruben finner angelägna, men vi har haft med verkligt troende medlemmar med från Svenska Kyrkan och de flesta samfund. Ingen har behövt känna sig utestängd.
Mitt engagemang består bland annat i att skriva till riksdagsledamöter, myndigheter, beslutsfattare och företrädare för organisationer. Som ordförande i Kristdemokraterna uttalar vi oss som lokalavdelning i flera av de frågor som Ruben efterfrågar.
Att Ruben skjuter in sig på Gospel Media, Joel och mig tar vi med ro. Det är skönt att det är Gud som en gång skall avgöra vad det är i våra liv som är "hö och strå" eller vad som är äkta metall.
Till det är avgjort tackar jag så länge för mig i denna debatt och riktar in mig på kvällen bönesamling och veckans möten med människor vars vardag inte är uppfylld av teologiska diskussioner utan mer handlar om hur man skall få pengar att räcka och om det finns jobb efter varsleltiden gått ut samt hur det blir med uppehållstillstånd, arbetstillstånd och om Gud kan hjälpa i sjukdom, lidande och ge råd i svår äktenskapskris.
Tack Ruben för att du ser mig som en broder. Då fixar vi gladeligen detta och ser fram emot att gemensamt verka för ett återkristnat Sverige där varje troende medmänniskas deltagande är betydelsefullt.

Kommentarer
Postat av: Haggaj

Bengt,



Om Ruben har följt tidigare logik i LO-sfären, så är det pga dina bloggposter som han till slut tagit in kommentarerna.

2009-01-13 @ 16:51:32
URL: http://aletheia.se/
Postat av: Andréas Glandberger

Jag blev upprörd över Rubens kritik gentemot de som tagit upp viktiga frågor i det som sker i kristenheten. På vägna av er blev jag ledsen men det förvånade mig inte. Vi ser hur en del av dem som ställt frågor numera bemöts på ett allt hårdare sätt trots att frågorna är relevanta och viktiga.



Gud välsigne dig! Såg att du nämnde Filipstad i kommentaren hos Ruben. Filipstad besökte jag som lite pojke när vi bodde i Orsa i Dalarna. Sjöng med barnkören i en kyrka där. :)



Bless!

2009-01-13 @ 20:23:41
URL: http://www.glandberger.net
Postat av: Observer

Kampen mot RKK är viktig och vi får absolut inte retirera när det gäller detta, trots motstånd från vist håll.

Förfallet inom SVK är fruktansvärt, men det är så uppenbart, så det är inte så svårt att se för en pånyttfödd kristen vad som pågår, en anpassning till denna tidsåldersväsende.

Inom RKK håller man officielt väldigt starkt på olika moralregler, och det är bra,men bakom ligger en förförisk andemakt, med "avgudadyrkan" som vill lägga hela kristenheten under sig.

Låt oss vara vakna!

2009-01-14 @ 14:47:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0