Göran Skytte till Filipstad

Jag har de senaste dagarna planerat för ett besök av Göran Skytte till Filipstad nästa år när vi firar FILIPSTAD 400 år.
Idag fick jag ett mail från FT:s chefredaktör apropå vår planering för att få hit Göran Skytte vilket nu lyckats. Han kommer någon av dagarna vecka 30 2011. Kommunens näringslivschef och Filipstadsföretag i samverkan har visat stort intresse och Lena Rickardsson som sitter i planeringskommittén för firandet av Filipstad 400 år skrev denna kommentar.

Hej Bengt, grattis - vilken drömbokning!

Jag brukar läsa Skyttes krönikor i Svenska dagbladet, nu ser jag redan fram emot att få höra honom resonera i kyrkan. Han verkar ju ha gjort en mycket intressant resa i livet, och välformulerad är han också.

mvh
/L
Lena Richardson

Chefredaktör och ansvarig utgivare
Filipstads Tidning

Göran har upplevt en livsresa som de senaste åren tagit en helt ny vändning. Hans andliga sökande har lett honom till olika personligheter inom olika kyrkliga sammanhang. Göran har skrivit böcker tillsammans med prästen Bo Brander.
Det skulle vara roligt om vi nästa år fick uppslutning även från Hällefors, Lesjöfors och Storfors så att vi gör mötet med Göran Skytte och de olika övriga samlingarna till en stor manifestation för Jesus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0