Migrationsverket kan avläsa människors inre!

Något nytt och revolutionerande har hänt på Migrationsverket.
Tydligen har man uppfunnit någon apparat eller lärt sig någon medial teknik hur man avläser en människas hjärna, hjärta och innersta tankar.

Migrationsverket skriver nämligen idag ( i ett svar på min överklagan) att en afghansk ung man som blivit kristen, fått undervisning i kristen tro, blivit döpt och deltagit i en församlings möten och varit inneboende hos en kristen familj INTE TÄNKER LEVA SOM KRISTEN I FORTSÄTTNINGEN. Migrationsverket ifrågasätter att han låtit döpa sig av övertygelse och de menar att hans dop och frälsningsupplevelse snarare framstår som ett sätt att öka tyngden av sina asylskäl.

Jag har försökt att sätta mig i detta ärende och skulle aldrig skriva en juridisk inlaga om jag inte noga förvissat mig om att mannen verkligen blivit en kristen. Jag känner mig kränkt och säkert också de personer som intygat mannens upplevelse och beslut.

I dagarna kunde man läsa ett brev där de kristna i Afghanistan ber oss i västvärlden att be för dem eftersom de är livrädda för dem som vill döda dem offentligt. Låt oss också be för dem som jobbar på Migrationsverket och som ska avgöra om en människa skall sändas tillbaka till död, terror, krig och trakasserier för att de valt att bli kristna. Det är ingen lätt uppgift. Kanske det finns de som luras, MEN ska de då inte åtminstone TRÄFFA PERSONEN DE SÄNDER IN I DÖDEN? Skulle man inte kunna fordra ett möte mellan handläggare och asylsökande?
Jag ska nu skriva till Migrationsminister Billström och till domstolen.
Hoppas att det blir en ändring.

Se DAGENS artikel om kristna afghaner här:

http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=217309

Kristna afghaner avrättas genom hängning utan föregående rättegång, hävdar gruppen. Särskilt utsatta är personer som konverterat från islam till kristendomen.

Brevet är skrivet av Afghan Christian Community i Indien. I organisationen finns 150 afghanska kristna som flytt från hemlandet.

Gruppen pekar på den särskilda utsatthet kristna i Afghanistan befinner sig i efter en tv-dokumentär som avslöjar hur konvertiter förföljs i landet.

Enligt författarna till det öppna brevet bedriver regeringen i Afghanistan en öppet fientlig politik mot kristna och speciellt mot konvertiter. President Hamid Karzai har uppmanat landets myndigheter att agera kraftfullt mot de kristna konvertiterna.

Mer om konvertiter både från Iran och Afghanistan finns att läsa på http://www.dagen.se



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0