Jesusatmosfär i Stockholm

Även i år hade jag glädjen att få vara med på Jesusmanifestationen i Stockholm. Det är en fantastisk upplevelse. Vilken atmosfär! Vilken gemenskap! Vilken glädje att få stå upp för Jesus tillsammans med kristna från hela Sverige.
Ibland hör jag folk kommentera att de inte ska åka på något sånt eftersom de inte tycker om den och den kyrkan. Borde man inte kunna bortse från olikheter och göra gemensam sak med alla dem som älskar Jesus och har en ärlig vilja att följa Jesus utifrån den förståelse man har av Bibeln.
Jag kände en underbar närvaro av Gud där jag rörde mig omkring Kungsträdgården efter att ha deltagit i morgonbönemötet i Filadelfiakyrkan. Efter en kopp kaffe utanför min barndoms kyrka var jag redo att gå till Gospel Media monter där jag tillsammans med sönerna och min bror Stanley (som efter gudstjänsten signerade sin memoarbok) sålde böcker och samtalade med människor.
Gudstjänsten i Kungsträdgården var koncentrerad och fokus var hela tiden på den relation som vi kan ha med Jesus. Det var underbar sång och lovsång. Min systerdotters son Kevin spelade trummor och Daniel Viklund ledde en grupp sångare från Frälsningsarmén.
Roligt att olika böneinitiativ och manifestationer sprider sig till andra städer och länder.
Glädjande att barnen fick ta del i festen och att det ordnades med aktivitteter för dem också. Vårt barnbarn Samuel var med hela dagen och han fick åka tunnelbana med mig vilket var premiär för honom. Han var så glad för den Sportbibel som han fick under dagen.
Du kan läsa både i Dagen www.dagen.se och Världen Idag www.varldenidag.se om Jesusmanifestationen.

Här är ett par kort från förra årets manifestation. Jag glömde batterier till kameran i år.


Jesus-troende i Kungsträdgården






Arabisk grupp som vittnade om Jesus på Stortorget



Kristna på Medborgarplatsen sjöng och berättade vad Jesus betyder för dem. Alla kort är från föregående år.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0