Utan pengar, utan tak över huvudet....hur ska de klara sig?

På måndag morgon hämtas en romsk familj från Lesjöfors/Kosovo för utvisning till Kosovo trots att EU-domstolen ännu inte behandlat färdigt deras överklagan som jag kämpat med.
Pappan är sönderslagen i ryggen och sitter i rullstol. mamman våldtogs av albander när de minsta barnen såg på. Slagen o misshandlad också. mamman och 11-åriga flickan A är apatiska. A pratar endast ja (tummen upp) och nej (tummen ner)
I familjen finns N 14 år som flera ggr intervjuats i Radio Värmland. Hon skriver en vädjan till mig om att få lite pengar så att de klarar mat och slipper sova på gatan när de kommer till Kosovo. Efter cirka 15 dagar i Kosovo ska Migrationsverket i Sverige betala ett återetableringsstöd för dem så de kan skaffa husrum. Men N undrar vad de ska leva av de första veckorna.
Äldste sonen i huset skriver sms till mig där han berättar om sina planer att ta livet av sig eftersom livet som rom i Kosovo inte är något liv.
Jag åker till dem med lite pengar i morgon, fredag eller söndag kväll.
FINNS DET NÅGRA SOM KAN HJÄLPA TILL ATT GE EN SUMMA PENGAR TILL KRISTEN GEMENSKAPS FLYKTINGFOND SOM JAG KAN FÖRMEDLA?
Vårt konto är 5489-1536

UPPDATERING SÖNDAG KVÄLL:
Har varit till familjen med en gåva från olika personer och församlingar.
Vi hoppas att familjen skall klara sig i Kosovo och ha en framtid där. Vi ska försöka hålla kontakten. Det är fortfarande inte försent att skicka en gåva till vår flyktingfond som vi kan förmedla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0