Andlig hunger

Ska göra en intervju i morn med SVT Värmlandsnytt med anledning av mitt förslag till integrationsprogram för Filipstads kommun.
Hörde idag för övrigt att Värmland toppar de tio senaste årens självmordsstatistik. SVT jämförde statistiken med Västerbotten som har betydligt färre självmord. Man trodde att folkrörelser som frikyrkan, nykterhetsrörelsen och annan föreningsverksamhet i Västerbotten bidrar starkt till att öka livskvalité och meningsfullhet i livet. Behovet av diakonalt arbete i Värmland är stort. Ska predika på söndag i Vasakyrkan, Filipstad om "En hunger efter Gud". Hoppas väcka engagemang och längtan. Vi behöver leva i en nära gudsrelation dagligen för att kunna ge ut av Guds kärlek till våra medmänniskor. Jesus kallar dig "Kom nu till källan, kom nu till mig. Jag vet att du törstar, här finns vatten för dig. Jag har sett dina tårar när i mörker du var. Och jag vill dig påminna att din börda jag bar.
VILKET ENORMT BRA PROGRAM DET VAR IDAG PÅ SVERIGES RADIO SOMMAR MED ELISE FD PROSTITUERAD MEN SOM NU FÅTT MÖTA JESUS KÄRLEK OCH SOM GER UT AV DEN KÄRLEKEN TILL SINA SYSTRAR PÅ MALMSKILLNADSGATAN. Det går att lyssna om du går in på webben.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0