Melody vill hjälpa

Det kom ett brev från en vän som heter Melody Sundberg. Hon hjälper mig och Korskyrkan med hemsidor och Facebooksidan och med mycket annat. Här är hennes brev och uppmaning:

Det har alltid varit svårt för mig att fråga om pengar, men vid ett fåtal tillfällen har det hänt att jag gör en insamling för något jag VERKLIGEN tror på och står för.

För över ett år sedan kom jag i kontakt med Bengt Sjöberg, Flyktingpastorn, och Korskyrkan Filipstad-Hällefors via Facebook. Denna tid var något av den svåraste i mitt liv då en av mina närmaste stod inför utvisning till Afghanistan. Att just då få kontakt med Bengt var något av det bästa som hade kunnat hända. Han tog sig an vårt ärende med otrolig kärlek och engagemang, och lade osjälviskt ned timtals med arbete. Det enda han ville ha som ersättning var ett bidrag till Korskyrkans flyktinghjälp.

Jag kommer aldrig att glömma det oerhörda stöd vi fick från honom, han var ett idelt ljus i en tillvaro annars så full av mörker. Bengt har blivit ett fantastiskt verktyg för Jesu kärlek för alla människor. Jag har sedan dess följt Bengts outsinliga arbete och engagemang för alla flyktingar.

För några dagar sedan bad han på sin Facebook om bidrag till en pojke som blivit torterad av talibaner, och andra är också i stort behov av hjälp.

Så nu ber jag dig om ett bidrag som går direkt till Korskyrkans flyktingarbete med Bengt i spetsen, får då kan jag verkligen skriva under på att era pengar VERKLIGEN kommer gå till en stor hjälp:

Här kan du ge en gåva till Korskyrkan: Bg 891-8302
Swish 123 427 2902

 STORT TACK MELODY OCH ALLA SOM VILL GE ETT BIDRAG

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0