Evangeliets kraft förvandlar

Nästan varje dag har jag förmånen att få ta del av livsberättelser, antingen skrivna eller i samtal med människor från många olika länder. Det finns mycket smärta, ångest, död och våld, förtvivlan och ångest, men så bryter ljuset och hoppet fram. Jag får ta del av kraften i evangeliet=det kristna GLÄDJE-budskapet som man kan läsa om i de fyra evangelierna i Nya Testamentet. Och jag inser att det som de flesta svenskar kastat bort eller glömt bort, det förvandlar människors liv idag. Idag fick jag läsa vad en flicka från ett land i Asien skriver. Jag blev så rörd och gripen. Läs ett kort stycke av det som flickan skrev:
"Min relation med Gud genom Jesus blev min enda trygghet. Jag började gå på gudstjänst för att det gjorde mig att må bra.
Jag fick ta emot mycket kärlek i församlingen och började prata med Jesus om allt i mina böner.
Jesus kärlek blev min vändpunkt i livet.
Efter att jag döpt mig, då känner mig trygg med Gud och behöver inte vara rädd längre. Att jag har lärt känna Honom är det största som har hänt mig. Jag mår bra trots att vi inte vet om vi kommer få leva eller dö?"
Jag har inte depression, eller ångest idag och den försvann och jag blev befriad. Jag tror inte att jag hade orkat leva om jag inte hade blivit frälst=betyder räddad/blivit kristen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0