Beklaglig samverkan L, Sd, M och Kd

Året före förra valet lämnade jag Kristdemokraterna efter 50 års engagemang. Det var smärtsamt, men jag såg redan då hur partiet blev mer och mer främlingsfientligt. Partiledaren skulle bara fika med Jimmy, bara äta lunch och bara, bara……….
 
Nyheten som släpps idag ( i söndags) några timmar innan kvällens partiledardebatt visar att vi som varnade hade rätt.
 
Jag tycker att Gert Gelotte uttrycker mycket bra det som jag känner just nu. Han skrev
”Det är nämligen nu ni väljer på vilken sida i framtidens historieböcker era barn och barnbarn skall finna er.
På sidan med de som gjorde motstånd mot tyranniet eller på sidan med medlöparna och möjliggörarna.
Det är ni, kritiska medlemmar och sympatisörer i M, KD och L som kan sätta stoppa för SD:s framfart. Men då måste ni revoltera.
För några innebär det att sätta den politiska framtiden på spel. För andra att ompröva ett helt livs tillhörighet. Det är svårt, det gör ont, men det är nödvändigt. Bryr ni er om Sverige är det nu ni måste göra det.”
Expressen skriver:
Enligt SD ska kraven bli hårdare och undantagsfallen färre.
-Det förslag som vi presenterar innebär bland annat att möjligheterna att få uppehållstillstånd av humanitära skäl begränsas, säger partiledare Jimmie Åkesson i en kommentar.
”Det är tydligt att Jimmie Åkesson håller i taktpinnen i det nya högerkonservativa blocket”, skriver Stefan Löfven.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0