Från marockansk säkerhetstjänst till kristen församling i Sverige

 
 
 
Från marockansk säkerhetstjänst till kyrka i Sverige - Jesaja53
 
Under cirka ett år har jag försökt hjälpa den här unge mannen att få stanna i Sverige. När jag pratade med honom första gången hade han ett bra jobb i Sverige och försörjde sig själv. Han var engagerad i en församling och han studerade och skötte sig perfekt. Idag riskerar han utvisning, trots mycket starka asylskäl men vi ska fortsätta att kämpa. Mohammed har skrivit sin berättelse och det är ett helt bokmanus. Melody Sundberg har redigerat texten.
 
"Mot sin vilja tvingas Mohamed att arbeta för marockanska säkerhetstjänsten. En dag får han chans att lämna landet. På väg mot Grekland i en läckande gummibåt upptäcker han en ensam kvinna på stranden. Hon är den första kristna Mohamed möter i sitt liv, och det mötet förändrar allt."
Ännu ett citat från Mohameds berättelse:
 
”Det var första gången jag satte foten i en riktig kyrka. Från allra första dag kände jag en speciell värme och godhet från människorna som organiserade språkcaféet i kyrkan. De brydde sig inte om varifrån vi kom eller hur mycket eller lite svenska vi kunde. De behandlade oss med respekt och gästfrihet.”

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0