Mirakel i Filipstad

Det här var väl ett mirakel?
Konvertiten från Afghanistan var på väg till tvångsutvisning på flygplatsen. (Detta är ett minne och något som hände för flera år sedan) Hans vänner försökte med olika hjälpinsatser förhindra deportationen. FN:s kommission för mänskliga rättigheter behandlade en begäran om att utvisningen skulle stoppas. En grupp vänner fanns på plats på flygplatsen.
Jag hade en alphakurs för sökare från flera länder samtidigt som jag hade sms-kontakt med jurist, ungdomar och folk på flygplatsen.
Då kom meddelandet att planet skulle lyfta om cirka 30 minuter.
Jag sa till deltagarna på alphakursen att lägga undan häftet och bibeln och bara be. I gruppen fanns några muslimer som kommit till vår kurs av nyfikenhet och ville veta mer om kristen tro. Precis när de börjat be på sina språk ringer en jurist från FN:s kontor i Schweiz Han meddelar att FN stoppat utvisningen. Jag tackar men berättar att nu gäller det att gränspolisen också får faxet som bekräftar att utvisningen stoppats. Vännerna på flygplatsen skriker till poliserna att de ska kolla fax från FN vilket de gör och vår vän konvertiten körs tillbaka till förvaret där de släpper ut honom i frihet mitt i natten.
Flera av deltagarna i alphakursen bestämde sig för att bjuda in Jesus i sina liv. De hade ju insett kraften i att be en bön i Jesu namn.
Ja, detta kallar jag ett sant mirakel.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0