Stanley Sjöberg: "Fokusera på det väsentliga i den kristna tron"

I veckan var jag på apoteket. I handen hade jag ett kuvert med tidningsurklipp som jag skulle posta till min bror. När jag fått mina mediciner kommenterade farmaceuten mitt kuvert som en stund legat upp och ned på disken. Hur är det med Stanley, frågade han. Vi har aldrig pratat något personligt eller något utanför medicinlistan. Nu fick vi ett fint samtal.
Idag tackade Stanley för posten han fått. Men han sa med sorgsen röst:
"Varför sysslar kyrkorna så mycket med interna problem och ämnen? Det borde vara mer fokus på Jesus och hur vi kan nå människor med evangeliet. Vi borde ha mer nöd för att rädda och hjälpa våra medmänniskor".
88 år och fortfarande ett brinnande hjärta.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0