Gräsrotsarmé för flyktingars rätt

Läs från KYRKANS TIDNING

http://www.kyrkanstidning.com/nyheter/hard_kritik_mot_utlanningslagen_0_11584.news.aspx

– Jag är inte särskilt överraskad över de exempel jag har fått att arbeta med, tyvärr, säger frilans­journalisten Agneta Gustavsson som skrivit om flyktingfrågor und­er många år, och som Svenska kyrkan anställt under två månader för att systematisera de enskilda asylprövningar med avslag som samlats in från början av sommaren.

– Däremot är jag överraskad av det engagemang och den värme som jag möter inom kyrkan. Den här gräsrotsarmén för flyktingars rätt har gjort mig väldigt glad, fortsätter hon.

Praxissamlingen som kommer att ha Sveriges kristna råd som avsändare ska vara färdig att presenteras i november.

Läs mer genom att klicka på länken ovan.

Jag har idag börjat läsa den skakande boken "De apatiska" av  Gellert Tamas.
Handlar boken om de apatiska myndigheterna eller om de apatiskt sjuka barnen? Ja, kanske om båda.

Är så tacksam att jag fått ett positivt svar från en person i Filipstad om någon kan tänka sig ställa upp som följeslagare till asylsökande som ska besöka Migrationsverket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0