Hur vi vinner seger i vårt tankeliv


Det är viktigt att veta vilken vi är i Jesus Kristus. Våra sinnen är hela tiden utsatta för attacker. Vi känner oss felaktigt behandlade, övergivna, missförstådda, inte värdefulla o.s.v.
Det är viktigt att vi har ett sunt andligt självförtroende som vilar på en fast grund. Inte vad vi är i oss själva utan vad Jesus har gjort för oss. Han anser oss som värdefulla vänner som han vill samarbeta med. För dem som ÄR I KRISTUS FINNS INGEN FÖRDÖMELSE Rom 8:1
Jag hittade dessa och många fler bibelord på KÄLLPORTENS BLOGG (Lars Erik Johansson, pastor och bloggarkollega) Läs och begrunda! Gud välsigne Dig!


Jag är en som kan vara välsignad i staden och ute på marken – 5 Mos 28:3
Jag är en som kan vara välsignad när jag går in och när jag går ut – 5 Mos 28:6
Jag är en som kan vara välsignad i allt vad jag företar mig – 5 Mos 28:8
Jag är en som kan vara huvud och inte svans – 5 Mos 28:13
Jag är en som kan vara över och inte under – 5 Mos 28:13
Jag är en som Gud utrustar med kraft – Ps 18:33
Jag är underbart skapad – Ps 139:14
Jag är trygg och fruktar inte – Jes 12:2
Jag är en som kan stå i gapet till försvar för landet – Hes 22:30
Jag är en som kan be så att jag får – Matt 7:8
Jag är en som kan söka, och jag ska finna – Matt 7:8
Jag är en som kan bulta, och dörren ska öppnas för mig – Matt 7:8
Jag är värdefull för Gud – Matt 10:31
Jag är Guds vän – Joh 15:15
Jag är en för vilken det inte finns någon fördömelse – Rom 8:1
Jag är fri från syndens och dödens lag – Rom 8:2
Jag är en som kan leva mitt liv ledd av den helige Ande – Rom 8:5
Jag är en som kan drivas av Guds Ande – Rom 8:14
Jag är en som har fått barnaskapets Ande – Rom 8:15
Jag är Guds barn – Rom 8:16
Jag är förklarad rättfärdig – Rom 8:30
Jag är en som Jesus ber för – Rom 8:34
Jag är kallad till gemenskap med Jesus Kristus – 1 Kor 1:9
Jag är en som har fått Guds Ande, för att jag ska veta vad jag har fått av Gud – 1 Kor 2:12
Jag är en hos vilken Anden uppenbarar sig så att det blir till nytta – 1 Kor 12:7
Jag är en lem i Kristi kropp – 1 Kor 12:27
Jag är en som Gud ger segern genom min Herre Jesus Kristus – 1 Kor 15:57
Jag är en vars arbete i Herren inte är förgäves – 1 Kor 15:58
Jag är en som Gud alltid för fram i Kristi segertåg – 2 Kor 2:14
Jag är en ny skapelse – 2 Kor 5:17
Jag är en som kan bryta ner fästen – 2 Kor 10:4
Jag är en som kan bryta ner tankebyggnader – 2 Kor 10:4
Jag är en som kan göra varje tanke till en lydig fånge hos Kristus – 2 Kor 10:4
Jag är korsfäst med Kristus – Gal 2:19
Jag är friköpt från lagens förbannelse – Gal 3:13
Jag är kallad till frihet – Gal 3:13
Jag är Guds barn genom tron på Jesus – Gal 3:26
Jag är en arvinge enligt löftet till Abraham – Gal 3:29

Jag är kallad till frihet – Gal 5:13
Jag är kan vara ledd av den helige Ande – Gal 5:18
Jag är en som har kärlek genom den helige Ande- Gal 5:22
Jag är en som har glädje genom den helige Ande – Gal 5:22
Jag är en som har frid genom den helige Ande – Gal 5:22
Jag är en som har tålamod genom den helige Ande – Gal 5:22
Jag är en som har vänlighet genom den helige Ande – Gal 5:22
Jag är en som har godhet genom den helige Ande – Gal 5:22
Jag är en som har trohet genom den helige Ande – Gal 5:22
Jag är en som har mildhet genom den helige Ande – Gal 5:22
Jag är en som har självbehärskning genom den helige Ande – Gal 5:22
Jag är välsignad med all den himmelska världens andliga välsignelse – Ef 1:3

Jag är skapad till goda gärningar som Gud har förberett – Ef 2:10
Jag är en som har tillträde till Fadern – Ef 2:18
Jag är en del av Guds familj – Ef 2
Jag är kallad att äga Kristi frid – Kol 3:15 [1917]
Jag är född på nytt till ett levande hopp – 1 Petr 1:3
Jag är stark – 1 Joh 2:14
Jag är en i vilken Guds ord förblir – 1 Joh 2:14
Jag är köpt med Jesu blod – Upp 5:9

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0