Bullgerillan-det bästa med marken, sa ungdomar

Ungdomarna som kom till vår hjälp igår gjorde en fantastisk insats på Oxhälja marknad i natt. De höll ut ända till cirka 4 på morgonen.
-Alla var så positiva, säger Josef Raskinen, då jag pratar med honom på söndagens eftermiddag.
-De första som kom och ville dricka kaffe, få en bibel och samtala, var några vakter. De ordnade sedan så vi fick ytterligare en kundvagn att ha kaffetermosar, saft och bullar i. Vi hade ju också tidningar, biblar och småböcker med oss.
Ungdomarna hade med sig en "förbönsstol" där man kunde få sätta sig mitt i marknadsvimlet och få förbön om man var sjuk, mådde dåligt eller ville ha hjälp av Gud med något. Josef berättade att det var några som testade förbönen också. Jag tycker det var jättebra och väldigt välsignat.
Det måste ha varit Gud som ordnade med detta besök just det året då vi själva inte kunde gå ut.
Tänkt att det fanns bullar att ta med ut på marknaden. Tack Annie, Bengt och "tanterna" i Vasakyrkan.
Tänk att det gick att ordna med andra praktiska detaljer med så snabb varsel.
O tänk att det fanns villiga ungdomar från andra orter i Värmland som ville komma till oss.
Josef berättade att de bett till Gud om att det inte skulle regna när de var ute. Just innan de gick regnade det och när de slutat och kom hem vid femtiden på morgonen regnade det också, men hela tiden som de var ute var det uppehåll.
Jag vill också berömma ungdomarna för en annan sak. När jag i morse åkte ner till Erikshjälpen för att plocka i ordning allt visade det sig att ungdomarna hade städat och plockat undan allt helt perfekt. Jag behövde bara gå över till Pingstkyrkan med två stora kassar med termosar.
Josef var glad över att alla ungdomar och andra var så positiva till dem. Flera kom fram och tackade och sa att Bullgerillan är det bästa med hela Oxhälja marknad. Det säger nog en hel del om människors andliga längtan idag. Har vi verkligen förstått att många ungdomar idag längtar efter Gud och Guds kärlek och trygghet i sina liv?
Låt oss fortsätta med att gå ut till folket och låt oss inte tappa gnistan och tron på ett påkristnat Sverige.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0