Cykelbingo lockade 64 personer

Idag har jag varit i Hällefors och spelat piano på Korpens cykelbingo med start och mål i vår kyrka, Betel. Korpen räknade till 64 betalande deltagare. Efter avslutad cykelfärd fick deltagarna dricka kaffe/te eller saft och smaka på gott kaffebröd. Hela tiden visades ett bildspel om församlingen Kristen Gemenskaps omfattande arbete. Jag satt vid pianot och spelade. Eva, Inger och Tomas serverade och pratade med våra gäster som tycktes trivas bra i kyrkan.
Tomas och Eva hade tillsammans med Jenny ordnat priser och klockan 18 började prisutdelningen. Då fick jag även tillfälle att berätta lite kort om Erikshjälpen Second Hand.
När vi höll på att duka av vid 19-tiden kom ett gäng cyklister som hade blivit lite fördröjda på vägen. De ville också ha kaffe och de slog sig ner vid borden. När jag började spela på pianot uppstod en spontan sångkör och vi klämde alla i med Han är min sång och min glädje.
Det var en trevlig eftermiddag och roligt att få visa hälleforsborna lite om vår församling. Korpen gör en bra insats för motion och deras aktiviteter är positiva även för gemenskap och sammanhållning i bygden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0