Möte med MV:s rättschef

Efter flera års kamp för konvertiters rätt att byta religion har jag nu fått en inbjudan från Migrationsverkets rättschef Mikael Ribbenvik. Vi ska träffas den 24 september. Michael Williams som också sitter med i Sveriges Kristna Råds migrationsgrupp kommer även att följa med mig. Det känns tryggt.
Jag har med mig en hel del erfarenheter och flera konkreta förslag till en mer rättssäker behandling av konvertiter.
Ser fram emot detta möte som jag längtat efter i flera år. Jag vet att det är många som kommer att följa vad som händer i denna fråga.
Jag är tacksam för de av bloggens läsare som har exempel som ni vill ta upp att höra av sig till mig. Eller ni har förslag till hur man säkerställer att personer verkligen menar allvar och inte tar till konvertering som ett sista försök att på orätta grunder få uppehållstillstånd. Ni kan skriva till mig [email protected]
Se även tidigare blogginlägg och artikel om detta i tidningen Dagen m.fl tidningar.
Jag är också tacksam för att ni kommer ihåg mig i era böner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0