Vittnesbörd om Jesus når in i domstolar m.m.

Något underbart håller på att hända med flyktingar från muslimska länder. Många har upplevt den kärlek som kommer från Jesus. Nu vill de läsa bibeln och ta reda på allt om Jesus.
I både migrationsdomstolar och på Migrationsverket berättar asylsökande om sin nyfunna tro på Jesus. De berättar om hur de fått lugn och frid i sin själ sen de tog emot Jesus. På en förhandling vittnade en iransk man i 7 timmar om allt vad han varit med om tillsammans med Jesus. På slutet av förhandlingen frågade domaren om någon av nämndemännen och övriga personer tvivlade på att mannen var kristen. Alla var övertygade.

Igår fick jag ett telefonsamtal från Migrationsverkets presschef. Hon inbjöd mig att få träffa rättschefen för att samtala om konvertering (när någon t.ex. blir kristen efter att ha varit muslim) Det ska bli ett intressant möte där jag hoppas kyrkorna i Sverige och Migrationsverket kan inleda ett samarb ete för en mer rättssäker bedömning och praxis.

Samtidigt strömmar det in förfrågningar från många olika håll hur man kan hjälpa personer som talar farsi (persiska) till att förstå bibelns budskap. Dessa länkar skickade jag i ett brev igår till en pastor:

http://www.4laws.com/laws/farsi/8.html

 

http://www.nejat4u.com/index.php?lang=fa

 

http://www.biblegateway.com/versions/

 Nejat4u är en hemsida som görs av en svensk församling som missionerar i Iran. Jag kan inte nämna vilken, men församlingen är evangelisk. Pastorn har suttit i fängelse i Iran. Han har flera iranska medarbetare som svarar på frågor. De har kontakt med husförsamlingar i Iran.
Den sista sidan har Nya Testamentet som man kan både ladda ner och lyssna till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0