Dop idag

Idag har jag varit på en dophögtid. Det var en ovanlig tid. Klockan 10 på morgonen i en kyrka i Karlstad.
Några ungdomar hade samlats för att vara med om dopet när en ung man gav sitt liv till Jesus.
Jag har känt mannen i fem år och det var mycket viktigt för mig att få vara med om denna stora högtid.
Omständigheterna för övrigt går inte att berätta, men jag vet att det var stor glädje i himlen idag och också i Karlstad.

Nästa helg ska den lilla EFK-församlingen i Storfors få ha dop igen. Den 70-åriga kvinnliga pastorn ska döpa fyra ungdomar. Jag gläder mig verkligen.

På en annan plats i Värmland är det dop varje vecka. Församlingen möts till bön varje dag. Bön genererar bönesvar.

Nu är jag förväntansfull inför vad som ska ske i Filipstad och Hällefors. Vi har intensifierat bönen och då blir det resultat.

Tyvärr flyttar flera medlemmar inom den närmaste tiden, men vi fortsätter frimodigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0