Där främlingsskapet bryts

Idag kom den efterlängtade boken DÄR FRÄMLINGSSKAPET BRYTS, kan en ny värld öppnas.
Det är en bok från förlaget ARCUS och Svenska Kyrkan. Boken bemöter främlingsfientlighet och rasism.
Boken har tagits fram av Kristina Hellqvist och en arbetsgrupp inom S. Kyrkan. Som skribenter medverkar bland andra Lars Collmar, Ylva Eggehorn, Elisabeth Gerle, Niclas Blåder, Hans Leander och Martin Lind.
Jag komer att ha stor nytta av boken i mina förberedelser för ett seminarium på Torpkonferensen där jag tillsammans med Ghjon Marko Berisha ska tala över ämnet: Finns det främlingsfientlighet och rasism inom kyrkan?
Ja, vad tror ni?
Har du några erfarenheter?
Hur definierar vi främlingsfientlighet och vad är skillnaden mellan det och osäkerhet inför kulturmöten?
Vi ska arbeta fram en enkät och samla erfarenheter.
Du får gärna skriva till mig och berätta. [email protected]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0