Gud svarade snabbt

Idag bad jag en bön att Gud skulle välsigna dagen och att den skulle bli effektiv. Ibland känns saker och ting så segdragna.
Jag packade ner lite litteratur och gick ner på stan för att träffa en man. Just när jag kommer in till honom möts vi i dörren. Han säger:
- Följ med till Arbetsförmedlingen.
-Okey. Jag har tid, svarade jag.
Vi gick dit och när vi gick pratade vi om att på Erikshjälpen skulle det behövas en person som kan vara chaufför. Mannen sa att han gärna ville jobba på Erikshjälpen. Han har körkort.
När vi kom till Arbetsförmedlingen fick vi inte komma in till hans handläggare, men vi fick framföra vårt ärende till en annan medarbetare. Hon skulle ge en lapp till handläggaren med våra telefonnummer.
Efter fyra timmar ringde handläggaren och meddelade att allt var klart för en praktikperiod. Jag har sökt pengar för en riktig anställning i ett senare skede och det kan finnas god chans till särskilt stöd från stat och kommun.
Mannen får börja jobba på torsdag. TACK GUD! Vi behövde denna uppmuntran idag.
Ibland kan ett sånt här ärende ta flera månader.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0