Vår tro, en säker grund

Nyligen kom ett församlingsblad i brevlådan. Ett blad som delas ut i hela Filipstad.
I ledaren kunde man läsa vad kyrkans företrädare ansåg om tron. Så här stod det:"Vi kan inte veta om det är sant eller inte och poängen kanske inte är att det är sant. För även om det vore en bluff så skulle i alla fall inte jag leva annorlunda".

När jag läste detta kom jag att tänka på vad Bibeln säger om tron. I Hebreerbrevet talas det om tron SOM EN FAST TILLFÖRSIKT, alltså något som vi kan vara säkra på. Tron kan växa och förökas även om den är som ett litet senapskorn. Guds tro kan komma och bo i våra hjärtan. Där kan den växa i oss och om den aktiveras kan den uträtta underverk. Så här skriver bibeln hur vi skulle vara om tron inte var sann:

1 Korintierbrevet kapitel 15 vers 17 Men om Kristus inte har uppstått, då är er tro meningslös och ni är ännu kvar i era synder. 18 Då har också de som insomnat i Kristus gått förlorade. 19 Om vi i detta livet sätter vårt hopp endast till Kristus, och han inte har uppstått, då är vi de mest beklagansvärda av alla människor. 20 Men nu har Kristus uppstått från de döda som förstlingen* av de insomnade. 21 Ty eftersom döden kom genom en människa, så kom också de dödas uppståndelse genom en människa.

För mig är det viktigt att bygga sitt liv på något som håller i alla lägen. Att Jesus dog och uppstod för mig ger mig hopp. Det faktum att Jesus tog mina synder och ger mig förlåtelse och rening och förklarar mig rätt färdig för himlen fyller mig med glädje. Jag ber till Gud i Jesu namn och får bönesvar. Jag har en relation till Gud genom Jesus. Han ger mig kraft för varje dag.

Hoppas att du söker och finner vägen till Gud genom Jesus. Han är den fasta klippan som vi får bygga våra liv på.
Gud välsigne dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0