Hårdnat klimat, men inget hindrar Jesus

Det var ett tag sedan jag skrev på denna blogg. Har ägnat mig åt annat bloggskrivande.
Vi har haft ett val och tyvärr har vi fått se ett främlingsfientligt och rasistiskt parti som tågat in i riksdag, landsting och kommuner. Jag ryser när jag tänker på de krafter som ligger bakom. Det har absolut inte de tankar som Jesus förmedlade.

Nu kommer reaktioner. Folk vill kämpa för demokrati, åsiktsfrihet, mänskliga rättigheter och för alla människors lika värde. Man ringde från en skola och ville ha ett besök där jag skulle komma och berätta om vårt arbete bland flyktingar och dem i samhället som har det svårt och känner utanförskap.

Trots motstånd mot kristendomen i många länder växer antalet kristna.
Jag fick idag en rapport från Iran. Den visar att trots ett hårdare politiskt och andligt klimat går kristendomen fram enormt. Ingen kan stoppa satellitsändningarna och folket som hungrigt tar emot kärleksbudskapet om Jesus.

En annan rapport som kom idag, lagom till mitt besök på fredag hos Migrationsverkets rättschef, Mikael Ribbenvik, var från Open Doors. Där har man rankat de värsta länderna som förföljer och trakasserar kristna.
På första plats hittar vi Nord-Korea där cirka 50-70 000 kristna i fängelse. Trots ateistisk diktatur räknar man med cirka 400 000 som trotsar landets ledare och vägrar tillbe ledaren utan vänder sina hjärtan i bön till Gud i Jesu namn.
Listan ser vidare ut så här:
2. Iran
3. Saudiarabien
4. Somalia
5. Maldiverna
6. Afghanistan
7. Yemen
8. Mauretanien
9. Laos
10. Uzbekistan
11. Eritrea
12. Bhutan
13. Kina
14. Pakistan
15. Turkneistan
---
---
---
24. Azerbajdzjan

Jag ska ta med mig några fall med människor som lämnat islam för att bli kristna, men som av Migrationsverket förvägras skydd och som skall sändas tillbaka till sina länder för att möta våld, trakasserier, diskriminering i sjukvård, arbetsmarknad, skola, JA SOM RISKERAR ATT FÄNGSLAS OCH DÖDAS.

SASSAN OCH DANIEL. DE BÅDA DÖVA IRANSKA BRÖDERNA VÄNTAR FORTFARANDE på beslut.
Familjen från Iran som har trakasserats av Migrationsverket i flera år och brutits ner i psykiska sjukdomar medan barnen placerats i fosterhem och stödhem.
Grabben från Afghansitan som blivit kristen och döpt, men där Migrationsverket menar sig VETA att han inte kommer att fortsätta tro och utöva sin tro. O.S.V.

Varje vecka hör det av sig någon person från olika kyrkor i Sverige. De berättar om pakistanier, eritreaner, iranier, afghaner och andra som tar emot Jesus trots att de vet att de riskerar sina liv.
I morn ska jag träffa några hemliga kristna som kommer från ett strängt muslimskt land. De vill ha mer undervisning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0