Jesus seger över döden ger oss hopp

En kurdisk familj besökte mig igår och frågade varför vi kristna firar påsk. När de hörde om Jesus seger utbrast mannen. Då finns det hopp för min fru som är under dödshot på grund av "hederskulkturen". Då finns det hopp trots all ondska, våld, krig och problem och svårigheter.... Ja, då finns det hopp! Va bra Bengt

Pratade precis nu med en romsk familj som besökt Migrationsverket idag. De fick fyra veckor på sig att övertyga EU-domstolen att de måste få skydd i Sverige. Deras hem är raserat i Kosovo och de har ingenting att återvända till. Pappan är journalist och har blivit slagen så svårt i ryggen att han är delvis förlamad och sitter i rullstol med svåra smärtor.

Jesus besegrade döden påskdagens morgon. Det ger mig tro och kraft att allt är möjligt och att försöka hinna fylla i alla papper till EU-domstolen för flyktingfamiljen. Flera av barnen och frun har posttraumatisk stresssyndrom och är apatiska. En av döttrarna i familjen har blivit intervjuad flera gånger i Radio Värmland.


Kommentarer
Postat av: Lisa

För en gångs skull lärde jag mig något genom att läsa en blogg. Det är inte alltid man gör det direkt, tack för att du lägger ner din tid på att blogga :D.

2011-05-10 @ 22:41:26
URL: http://harmankardonreceiver.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0