4360 personer gillar berättelse om helande

‎4360 personer gillar Pernilla Wahlgrens berättelse om vad som hände när hon åkte tåg och en ung kille bad för en kvinna som blev helad. Just nu är det 293 kommentarer på henns blogg. Snacka om hett ämne!

Jag har samlat några inlägg som jag saxar några stycken av här. Gå till pernillas blogg och läs själv.

"Underbart att höra hur den här tanten blev helad, hade jag vart där hade jag antagligen reagerat på precis samma sätt som alla andra i tåget. Men vad är det vi är så rädda för egentligen? Varför är det så konstigt att tro på en Gud som gör under? Helt fantastiskt av den där unga killen att våga prata om sin tro i ett land där allt är okej utom att vara kristen. Att hålla sin tro för sig själv är inte ett alternativ för kristna, om man sitter på en skattkista liksom, varför behålla den bara för sig själv? Vill man inte dela med sig av det liksom? Tänk om den där killen inte hade vågat prata om sin tro för tanten, då hade hon inte blivit helad. Gud kan hela alla, han änvänder alla som tror på honom för att göra detta. Och vare sig ni tror eller inte så älskar Gud just dig. (Nästan lite för bra för att vara sant eller?..)

Jag var på samma helande konferens som honom :D Jag är bara 15 år och var troligen den yngsta där, men du ska veta Pernilla att det händer hela tiden överallt, oavsett hur gammal man är, eller var man är!

Hej Pernilla. Tack för att du berättade det här. Jag var med på samma helandekonfrerens i Malmö, som killen var. Jag har haft bröstcancer, och efter cellgiftbehandling fick jag svåra biverkningar i lederna, bl.a. kunde jag inte böja knäna. Men där i Malmö, på helande konferensen, när en kille bad för mig, kände jag en värme på mina knä, nästan hetta. Smärtan försvann och efter det provade jag om jag kunne böja mig? Och jag kunde!! och jag kan fortfarande!! (provade just nu,) Jag har fått nya knän, ben, fötter, tår,. Nu är det 4:de dagen som jag är frisk!!!! Ingen placeboeffekt!
_________________

Hej!
Jag blev botad på ett behandlingshem av kristen förbön. Jag hade panikångest och var beroende av droger…Sen blev jag kristen för att det var så otroligt spännande…kunde inget annat än att tro…Jesus lever!

Min svärför blev helad på ett vanligt frikyrkomöte (helad och healing är inte samma sak). En man vid namn Birger Skoglund la händerna på honom och bad en enkel bön. Det är absolut inte så att dom i frikyrkorna måste prata om sin tro. Det är mindre vanligt nu för tiden. Tyvärr har rätt många eller dom flesta feluppfattade meningar om vad kristen tro handlar om. Några lösryckta löpsedlar, något uttalande och lite andrahandsinformation ger sannerligen inte rätt bild av kristen tro. Min svärfar hade ett svårt hjärtfel som är ärftligt. Det gick inte att operera. Han åt starka mediciner för att hålla ordning på hjärtats frekvens. Han kunde inte göra, för honom, vardagliga saker såsom skära bröd,bära in ved etc.utan att hjärtat skenade iväg med orimlig puls. Varje gång var han nära att dö. På detta mötet blev han hel o frisk i sitt hjärta. Det är nu 14 år sedan. Det är ingen placeboeffekt. Överläkaren på sahlgrenska har tom. dokumenterat att det hjärtfel han hade som så tydligt syntes på undersökningar, nu är borta. Överläkaren tror inte på Gud men säger att han sett mirakler förut hos kristna patienter. Lär känna Jesus!

Hej Pernilla :)
Det där låter ju inte lite otroligt alltså :O
Jag antar att jag tror på under, men jag kan inte säga att jag riktigt tror på Gud så.. :S Är väldigt osäker i min tro osv. Men jag har tre småbröder, varav en föddes förlamad från midjan och ner. Och hans ena ben var en del kortare än det andra också. Min mamma har berättat för oss att när Joshua (som han heter då) var 1 år ungefär (tror jag det var) så bestämde hon sig för att be för honom. Om jag inte kommer ihåg fel så var våran biologiska pappa med och bad för honom också.
Och vet du? Nu fyller han 16 år och är fullt frisk och vältränad (utan att ha tränat) och så springer han så bra....

Hej Vad Du är bra som vågar ta upp ett sådant här ämne!!! När min son var liten hade han svår förkylningsastma som liksom inte ville släppa taget. Själv var jag trött efter alla vaknätter. Så kom en dag en granne in till oss som några år tidigare tagit emot Jesus som sin personliga frälsare och sa att hon ville göra det bibeln uppmanade till och som alla kristna kan göra i Jesu namn. Hon la sina händer på vår lilla pojke och bad om helande i Jesu namn och vår pojke blev omedelbart frisk och har aldrig någonsin efter den sekunden haft något som helst besvär, han är nu 10år:o). Hälsningar Anna
PS.Tänk om fler Kristna tordes göra vad bibeln uppmanar till

Hej Pernilla!
Jag blev väldigt glad när din länk kom upp på min skärm!
Detta är faktiskt en verklighet, för oss idag: Att vi kan få Guds hjälp mitt i vår vardag på detta sätt! Under de senaste dryga trettio åren har jag fått nåd att få se Guds vardagsmirakler på detta sätt! Bibeln talar om att Jesus är densamme idag, som när han vandrade här på jorden. Det är sant, och hans kärlek gäller oss alla!
Men du har rätt i en sak, Pernilla. I Sverige är vi oftast mycket skeptiska till sådana erbjudanden. När jag reser ute i världen, som jag gör, så ser jag en helt annan inställning. I Bratislava, mitt på ett stort torg erbjöd vi människor att få förbön på detta sätt. 50 st stod i förbönskö, för att få hjälp! Väldigt många av dessa blev omedelbart helade. Denna kraft är inte vår kraft, utan Guds!
Var Välsignad! Kram

Jag känner killen som bad för kvinnan, och detta är inte första gången han ber för människor som blir helade! Han var på väg hem från en s.k. ”Helande skola” i Malmö med Global Awakening & New Wine. Jag var själv på konferensen och fick tillsammans med de andra närvarande se hundratals helanden.

I vår församling har vi sett ca 100 helanden varje år de senaste två åren, – så även om storyn på tåget låter ovanlig så sker liknande saker hela tiden. Hör rapporter från andra församlingar i Sverige som ber för människor på stan och Gud gör mirakler överallt. Bara i Örebro har vi sett ca 40 personer bli helade på gatorna det senaste året.

Jag får väl ansluta mig till den kristna mobb som verkar ha intagit din blogg, kära Pernilla, men jag bara måste skriva att det är underbart att läsa det här. På helandekonferensen i Malmö som jag och tåg-killen var på fick vi se många fantastiska saker, bland annat en man vid namn Magnus som blev fullständigt återställd i sin rygg efter att inte ha kunnat böja den på 21 år. Han var med om en bilolycka 1990, en metallplatta opererades in i ryggen på honom och sedan dess var det fysilogiskt omöjligt för honom att böja den. Men när vi bad för människor med metall i kroppen kunde han det. Det var så vackert, jag intervjuade honom och filmade, kommer dyka upp på youtube snart.

Jag var med om en liknande sak när jag var 15, och jag var eller är inte särskilt kristen.
Det kommer jag aldrig att glömma. Aldrig någonsin.
Under kan ske! :) Tydligen!
Kram på dig!

Tack Pernilla för att du vågade berätta … jag har också blivit frisk …. när det hände … bara jag visste att det var Gud … det var hemma i lugn och ro tillsammans med min familj. Vi samlades kvällen innan jag skulle läggas in för utredning efter att akut ha drabbats av en leverskada. Jag hade skyhöga levervärden, obeskrivligt trött, alldeles citrongul, värk i magen mm.
Vi var ledsna och visste inte hur vi skulle be… då började vi sjunga sånger till Gud…..samtidigt som vi tyst ropade efter hjälp. Efter en stund kände jag att det hände något med mig.
Upplevde hur rummet fylldes med Guds kärlek. Och att det blev alldeles varmt där jag hade ont i kroppen, varma vågor masserade min lever. Det var så naturligt och vackert övernaturligt.
Jag tror på att Gud kan göra under.

Vilken fantastiskt story! Vi har de senaste åren på en grej som heter Pannkakskyrkan bett för många, även om inte alla blir helade så har vi sett 100-tals som upplevt samma sak (många som helt saknat någon tro på att Jesus kan göra sådana saker) så jag e inte förvånad, även om det är lika coolt varje gång!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0