Kraftkällan

Igår hade vi bibel och bönetimme igen. Jag tror vi var 15-16 personer och engagemanget var starkt. Det märks att folk kommer med en hunger och längtan efter Gud. Ett par som kom igår berättade att de haft drömmar som de upplevde var från Gud. Jag har varit med om det flera gånger nu. Folk har drömt om vår församling och fått uppmaningar att ta kontakt. Jag tror att det är ett resultat av våra förböner. Gud kan tala på många olika sätt till människor.

Jag läser just nu boken "När himmelriket tränger fram" av Bill Johnsson. Bill skriver mycket om helande och mirakler. I bönen Fader Vår ber vi att Guds rike ska komma. I Guds rike finns bara kärlek, glädje, frid, tålamod o.s.v. Det är det vi ber om i bönen som vi ibland kanske bara rabblar fram. Bill skriver och undervisar om att vi får be om hjälp av änglar. Vi kan inte enligt bibeln befalla änglar att göra saker, men vi kan be Gud sända änglar till hjälp. Jag skulle behöva det ibland när jag ska försöka ringa någon myndighet och man får höra att man har plats nummer 48 i kön. Tänk om en ängel kunde "koppla in" till någon ledig handläggare vars kö inte är såå lång.

Igår läste vi Apostlagärningarna 1:8 "Men när den helige Ande kommer över er SKA NI FÅ KRAFT" Vi behöver som kristenhet och även personligen mer av Guds kraft i våra liv, i våra församlingar och ute i samhället, i vardagslivet. Det var vår bön igår och jag vet att vi fick ta del av Guds kraftflöde. Nu tar vi med oss kraften ut i det dagliga livet och vi ger någon törstande ett glas vatten, en uppmuntrande hälsning, ett praktiskt handtag, ett par lyssnande öron och vi är beredda att lyssna in vad den helige Ande talar till oss. Då agerar vi enligt de instruktioner som Guds helige Ande ger oss. Resultatet kan bli helande till ande, själ och kropp.

På söndag ska jag tala i Vasakyrkan om helande och hur Guds rike kan bli synligt i Filipstad och Hällefors, de två orter som vår församling arbetar i. Där finns så mycket nöd och rop på hjälp. Vi hade en lång lista med böneämnen igår som vi "höll upp inför Gud i bön". Barn som mår dåligt, splittrade hem, sjuka människor och utvisningshotade flyktingar. Men vi hade också flera saker att tacka Gud för och vi konstaterade att TRO ÄR NYCKELN TILL BÖNESVAR.

Gud välsigne Dig idag!  "Allt förmår jag I HONOM som ger mig kraft".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0